Trápíte se zbytečně. Seznamte se s kompletním návodem na tvorbu obsahu pro Váš firemní či soukromý blog, web, Youtube kanál či profil na sociální síti. Krok za krokem vytvoříte hodnotný obsah, který prodává.
aneb Pravidla pro tvorbu uživatelsky přitažlivého on-line obsahu
Při čtení této knihy budete potřebovat pořádný zvýrazňovač a hodně záložek. Zážitek to bude hutný a výživný a po dočtení nebudete vědět, který z Vašich skvělých nových nápadů realizovat dřív. Držte si klobouky, bude to smršť.
Proč byste vůbec měli nějaký hodnotný obsah pro své klienty produkovat? Protože na klasickou reklamu už dneska není nikdo zvědavý; většina lidí je na ni imunní nebo přímo alergická. Protože díky hodnotnému obsahu pomůžete svým zákazníkům správně vybrat službu či výrobek pro řešení problému, se kterým se právě potýkají. Protože díky témuž obsahu pomůžete Vašim zákazníkům dostat z produktů, které si u Vás zakoupili, maximum. Protože se z Vás díky němu stane v očích zákazníků autorita v oboru; vybudujete si s nimi vztah a důvěru. Z toho všeho vyplývá, že pokud jste s tvorbou obsahu ještě ani nezačali, měli byste o tom minimálně popřemýšlet.
Jakmile seznáte, že nějaký ten hodnotný obsah má smysl tvořit a je výhodný pro všechny zúčastněné, tato kniha Vám ve vašich prvních krocích bude příjemným společníkem a trpělivým průvodcem. Mě osobně před časem velice pomohla. Starala jsem se o blog, který měl být - jak jinak - jedním z prodejních kanálů. I když jsem se v tématech, o kterých jsem měla psát, perfektně orientovala a psaní jako takové mi vždycky šlo, nebyla jsem si jistá, jaká témata pro články zvolit; navíc konfrontace s prázdnou stránkou byla děsivá. Když už jsem si nějaké téma zvolila, vždycky jsem se zhrozila, jak těžké mi přišlo na zpracování: říkala jsem si, než si k tomu najdu všechna fakta a citace, než to dám dohromady a vymyslím tomu logickou strukturu, vyberu, co použít a které detaily vynechat, seženu potřebné fotky, něco sepíšu a zedituju a nakonec uveřejním, bude mi to trvat rok!
Výsledkem bylo nekonečné odkládání téhle práce, což vedlo k tomu, že jsem nakonec zvládla napsat s obrovským vypětím a spoustou stresu maximálně tři čtyři články za rok, což rozhodně není model hodný následování ani postup, kterým byste ze svého online prostoru vytvořili nejnavštěvovanějsí místo webu.
To je Vám asi jasné.
Když jsem poprvé zahlédla titulek této knihy, řekla jsem si, že v ní třeba najdu pár dobrých tipů a psaní mi půjde trochu víc od ruky, a že si ji tedy rozhodně musím opatřit. Když jsem se dala do čtení, nestačila jsem se divit. Na každé druhé stránce jsem našla nějaký nápad či tip na malé vylepšení, u kterých mi bylo zřejmé, že jsou jako stvořené přímo pro mě a musím je co nejdřív realizovat. Výsledek? Měla jsem dvacet stran poznámek, tisíc a jeden nápad na nové články, strašnou chuť se do nich hned pustit a o několik měsíců později pár desítek nových čtenářů. S lehkostí jsem publikovala 2-5 příspěvků týdně, bavilo mě články psát a mé čtenáře bavilo je číst. Win-win.
Pokud tedy i Vy stejně jako tehdy já trpíte při pomyšlení na práci, která Vás v rámci Vašeho (video)blogu, webu nebo třeba účtu na Twitteru čeká, můžete si oddechnout, řešení máte na dosah ruky. Knížka Jak vytvořit... je Váš nový hrdina.
Sečteno, podtrženo:
Výhody:
Nevýhody:
Je to kniha pro mne?
Ano, pokud máte ve svém marketingovém arzenálu jakýkoli nástroj, kterým svým zákazníkům zdarma předáváte hodnotné informace, především pak pokud je jedním z Vašich hlavních prodejních kanálů (což by v dnešní době být měl).
Ano, pokud už při psaní článků a postů všeho druhu anebo při natáčení videí či podcastů nechcete potit krev a několik dní předem nespat hrůzou z toho, že zas musíte něco sesmolit.
Ano, pokud už obsah tvoříte, ale zatím jste toho díky němu moc neprodali a chcete to zlepšit.
Ano, pokud pokud Vám beznadějně došla inspirace.
Co z toho budu mít, když si knihu přečtu?
Kde knihu seženu?
Znáte tuto knihu? Četli jste ji? Co si o ní myslíte? Pište, komentujte§
♦ ♦ ♦
Co teď?
Podívejte se na recenze dalších knih i na videonávody, díky kterým bude Vaše podnikání pro Vaše zákazníky užitečnější a pro Vás ziskovější: